Praktisk information

Du finder her et udpluk af praktiske informationer, når du som ansvarlig person, skal sælge, markedsføre, forhandle eller distribuere kosmetikprodukter.

Vejledninger fra Miljøstyrelsen

Hvad er kosmetik

Kosmetik er foundation, øjenskygge og læbestift. Sådan tænker mange. Men kosmetik dækker faktisk over andet og mere end makeupprodukter. I følge kosmetikforordningen, defineres kosmetik således:

 

”Ethvert stof eller enhver blanding, der er bestemt til at komme i kontakt med dele af det menneskelige legemes overflade (hud, hovedhår eller anden hårvækst, negle, læber og ydre kønsorganer) eller med tænderne og mundens slimhinder, udelukkende eller hovedsageligt med henblik på at rense og parfumere dem, at ændre deres udseende, at beskytte dem, holde dem i god stand eller korrigere kropslugt.”

 

Eksempler:

 

Hudcreme, dagcreme, natcreme, bodylotion, sæbe, shampoo, balsam, tandpasta, makeup, læbepomade, hårspray, hårfarve, barberskum, hårfjerningscreme, deodoranter, permanentvæsker, hårudglatningsvæsker, hårvoks, neglelak, ansigtsmasker, makeuprensemidler, hudrensemidler, pudder, parfume, solcreme, aftersun lotion og meget mere.

Label design

Når du skal du have designet labels til dine produkter, er det godt at have gjort sig nogle tanker inden om selve designet, produktnavne, en eventuel produktbeskrivelse m.m. Det kan du læse mere om i dokumentet, som du kan downloade her.

Emballage

Ved udvikling af Private Label produkter, skal emballagen til dine produkter indkøbes hos eksterne leverandører. Vi har derfor samlet et udvalg af forskellige leverandører her, som tilbyder et bredt udvalg af emballage.

DM Private Labels har ingen relation til nævnte leverandører.

Skal vi udvikle dine produkter?

Ønsker du at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig videre, er du altid velkommen til at kontakte os.

Du kan også deltage på et af vores gratis infomøder, hvor du kan høre mere om white label og private label produkter.

[activecampaign form=5]