Du finder her et udpluk af praktiske informationer, når du som ansvarlig person, skal sælge, markedsføre, forhandle eller distribuere kosmetikprodukter.
Kosmetik er foundation, øjenskygge og læbestift. Sådan tænker mange. Men kosmetik dækker faktisk over andet og mere end makeupprodukter. I følge kosmetikforordningen, defineres kosmetik således:
”Ethvert stof eller enhver blanding, der er bestemt til at komme i kontakt med dele af det menneskelige legemes overflade (hud, hovedhår eller anden hårvækst, negle, læber og ydre kønsorganer) eller med tænderne og mundens slimhinder, udelukkende eller hovedsageligt med henblik på at rense og parfumere dem, at ændre deres udseende, at beskytte dem, holde dem i god stand eller korrigere kropslugt.”
Eksempler:
Hudcreme, dagcreme, natcreme, bodylotion, sæbe, shampoo, balsam, tandpasta, makeup, læbepomade, hårspray, hårfarve, barberskum, hårfjerningscreme, deodoranter, permanentvæsker, hårudglatningsvæsker, hårvoks, neglelak, ansigtsmasker, makeuprensemidler, hudrensemidler, pudder, parfume, solcreme, aftersun lotion og meget mere.
Når du skal du have designet labels til dine produkter, er det godt at have gjort sig nogle tanker inden om selve designet, produktnavne, en eventuel produktbeskrivelse m.m. Det kan du læse mere om i dokumentet, som du kan downloade her.
Ved udvikling af Private Label produkter, skal emballagen til dine produkter indkøbes hos eksterne leverandører. Vi har derfor samlet et udvalg af forskellige leverandører her, som tilbyder et bredt udvalg af emballage.
DM Private Labels har ingen relation til nævnte leverandører.
Danmark:
Tyskland:
Rumænien:
England:
Spanien:
Italien:
Bulgarien:
Luxembourg:
Frankrig:
Finland:
Polen: