Hudpleje markedsføring

Sådan bliver du en stærk konkurrent

Det er en god idé, at have gjort sig nogle overvejelser, inden du går i gang med udviklingen af dine nye hudplejeprodukter – særligt hvis du ønsker at bygge et nyt brand op fra bunden.

 

 

Fase 1: Målgruppe & brand identitet

 

Kender du din målgruppe? Ved du hvilke kvaliteter de lægger særligt stor vægt på? Det kan være alt lige fra veganske ingredienser, allergivenlighed og certificeringer til visuel identitet, herunder emballage og labeldesign. Det er samtidig en god idé at undersøge hvilke andre hudplejebrands dine produkter vil konkurrere med, og ikke mindst hvilke forbrugertrends, der gør sig gældende. Både nu, men også i fremtiden.

 

Der findes flere metoder til at undersøge nuværende og fremtidige trends – blandt de gratis metoder, kan vi anbefale både at anvende Googles trendanalyser, samt at følge trendsættere, influenter og brugere på blogs og sociale medier.

 

Hvordan vil du skille dig ud fra mængden?

 

 

Fase 2: Brainstorm og idégenerér

 

I anden fase kan du begynde at brainstorme og omsætte den viden du har indsamlet om markedet og dine kunder til konkrete idéer.

 

Hvor er der huller?

 

Hvor er der efterspørgsel?

 

Og ikke mindst – hvad brænder du selv for? Det er vigtigt fordi, du selv skal kunne stå inde for de produkter du leverer, men mest af alt fordi, det gør processen nemmere (og sjovere), når du involvere dig helhjertet i dit brand.

 

Over herefter hvilken type produkter vil du gerne udvikle. Hvad skal de kunne? Skal de indeholde nogle særlige ingredienser? Hvor kunne det være smart at sælge produkterne?

 

Fif: Hav hele tiden fokus på den røde tråd, der skal være DNA’et i dit brand og de produkter du vil udvikle. Det gør det lettere for dine kunder at gennemskue fordelene ved dine produkter, og at skelne dig fra konkurrenterne. Ønsker du eksempelvis at udvikle et allergivenligt produkt, kan det være en fordel at det gør sig gældende for samtlige produkter du vil udvikle.

 

 

Fase 3: Konkretisér dine idéer

 

Du kan nu begynde at konkretisere dine idéer yderligere, og fastlægge dine krav til produkternes indhold, certificeringer og emballage. Gør dig samtidig overvejelser om, hvor stort dit budget er, samt hvor mange produkter du skal bruge for at komme i gang.

 

Det kan virke som mange ting, som du skal tage stilling til i processen, men vi kan garantere dig for, at udover at være både sjovt, spændende og lærerigt, så vil netop det, at du har gjort dig nogle af disse overvejelser, gøre at står stærkt stillet allerede fra start – både i forhold til dine konkurrenter og i forhold til at kunne give dig selv, og dine kunder, de produkter de drømmer om.

 

 

Skal vi hjælpe dig videre?

 

Kontakt os og få en uforpligtende samtale, om dine ønsker.

 

[activecampaign form=1]