Når det er tid til at designe etiketter til dine produkter, er det godt at lægge en plan for processen: hvilke farver, fonte og stilarter matcher dit brand og tiltrækker målgruppen? At forberede en liste med produktnavne, produktbeskrivelse og anprisninger gør processen mere overskuelig og effektiv for både dig og den grafiske designer, der skal hjælpe dig med at designe etiketter til dine produkter. Download vores label guide herunder og få en komplet checkliste.
Hos DM Private Labels tilbyder vi print af etiketter fra kun 10 styk per variant, og påsætning af etiketter fra kun 50 styk per variant.
Vi kan printe på hvidt, mat papir med afrundede hjørner, og middelhøj vandafvisende egenskab.
Denne løsning kan være ideel for de af vores kunder, der ønsker at starte med en lav mængde produkter, og derfor ikke ønsker at investere i et større oplag af etiketter, som det oftest vil være nødvendigt at gøre, hvis etiketterne skal printes hos et trykkeri.
Godt at vide:
Skærmfarver og printfarver kan afvige meget fra hinanden – vær opmærksom på dette, når du ser dine etiketter på en computer- eller mobilskærm. Er du i tvivl, så bed om et testprint, som kan tilsendes fysisk med posten.
Når du køber og videresælger produkter fra DM Private Labels bliver du ejer af, og juridisk ansvarlig person for, disse produkter. Som juridisk ansvarlig person er du forpligtet til at anmelde produkterne hos Cosmetic Products Notification Portal (CPNP).
CPNP er et gratis online meddelelsessystem oprettet til implementering af forordning (EF) nr. 1223/2009 om kosmetiske produkter.
Den danske brugermanual til registrering af produkter kan downloades her.
Hvad er definitionen på et kosmetikprodukt?
Mange vil tro, at kosmetik er det samme som makeup, men kosmetik omfatter faktisk også hudpleje og hårpleje. EU’s kosmetikforordning definerer et kosmetisk produkt således;
“Ethvert stof eller enhver blanding, der er bestemt til at komme i kontakt med dele af det menneskelige legemes overflade (hud, hovedhår eller anden hårvækst, negle, læber og ydre kønsorganer) eller tænderne og mundens slimhinder, udelukkende eller hovedsageligt med henblik på at rense og parfumere dem, at ændre deres udseende, at beskytte dem, holde dem i god stand eller korrigere kropslugt.”
Eksempler på kosmetiske produkter:
Hudcreme, dagcreme, natcreme, bodylotion, sæbe, shampoo, balsam, tandpasta, makeup, læbepomade, hårspray, hårfarve, barberskum, hårfjerningscreme, deodoranter, permanentvæsker, hårudglatningsvæsker, hårvoks, neglelak, ansigtsmasker, makeuprensemidler, hudrensemidler, pudder, foundation, læbestift, øjenskygge, parfume, solcreme, aftersun lotion og meget mere.
Ved udvikling af private label produkter er du ansvarlig for indkøb af emballage til dine produkter, som kan købes hos eksterne leverandører. Vi har derfor samlet en liste med potentielle leverandører, der tilbyder et bredt udvalg af forskellige typer af emballage. DM Private Labels har ingen relationer til de nævnte leverandører.
De har længe lidt under et blakket ry og været offer for mange misforsåelser.
De har længe lidt under et blakket ry og været offer for mange misforsåelser.
Et kig i krystalkuglen – hvordan ser markedet ud det kommende år?